Mój Herbatnik

Postanowiłem wreszcie zrobić coś co pamiętam z czasów dzieciństwa.

Ciasto Herbatnik 😉

Coś bardzo prostego a zarazem bardzo dobre w smaku, chyba że ktoś ma ochotę zrobić własne herbatniki i budyń 😉

Wykonanie zajmuje maksymalnie 30 minut 😀

Składniki:

– Opakowanie herbatników około 400 g

– 2 budynie śmietankowe

– 2 tabliczki czekolady : ciemnej i białej

– 1,5 L mleka (zależy ile potrzeba do ugotowania 2 budyniów oraz do polewy czekoladowej 🙂

Zaczynamy od zrobienia budyniu. Hehe wykonanie wg producenta na opakowaniu 😉

W między czasie układany pierwszą warstwę herbatników w jakimś naczyniu, najlepiej w dużej, prostokątnej formie do pieczenia.

Na tak przygotowaną podstawę nakładamy ciepły budyń, następnie kolejną warstwę herbatników i i znowu budyń, tak aby były 3 warstwy herbatników i 2 budyniu 😉

Na końcu rozpuszczamy oddzielnie ciemną i białą czekoladę z dodatkiem mleka tak aby powstała polewa.

Polewamy całość czekoladą i gotowe .

Pozdrawiam

R. 😉

IMG_1804

3 uwagi do wpisu “Mój Herbatnik

  1. Robiłam w zeszłym tygodniu, ale u mnie wygląda to nieco inaczej. Warstwy herbatników są 2, po środku budyń, a na wierzchu polewa z kakao 😉 … i do budyniu dodaję odrobinę masła. Też pamiętam to ciasto z czasów dzieciństwa, najczęściej robił je mój tata, my kroiliśmy sobie takie śliczne i smaczne budyniowe prostokąciki. I u taty była wersja bez żadnej polewy na wierzchu 😉

  2. To też fajnie musiało wyjść 🙂 ja robiłem wszystko intuicyjnie bez receptury jedynie pamiętając jak wygląda i smakuje 😉
    I to wyszła taka wersja teraźniejsza , taka moja:)
    U mnie jak byłem dzieckiem takim mniejszym, też fajnie był krojony wg kształtu herbatnika 😉 polewa z kakao oczywiście musiała być robiona z masłem i czymś jeszcze 😉
    Tego smaku się nie zapomina 🙂

Skomentuj

