Żelusie

Dzisiaj w miarę szybki sposób na ugoszczenie gości. tylko tak jak kiedyś mówiłam, w zamrażalniku najlepiej jest mieć zawsze trochę kruchego ciasta.  Na przypadki beznadziejne.

Szczerze , każda dziewczyna lubi słodycze a jeśli jest smutna to podwójnie. Ja poratowałam sie tymi ciastkami gdy moja przyjaciółka wpadła do mnie zapłakana po rozstaniu z chłopakiem.

 

Składniki:

kruche ciasto:

  1. 250g kruchego ciasta lub
  2. 2,5 szklanki mąki pszennej
  3. 250 g margaryny
  4. 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  5. 3 łyżki cukru pudru
  6. 5 żółtek

Wnętrze:

  1. 2 opakowania galaretki 15 minutowej
  2. 10 truskawek
  3. 1 brzoskwinia
  4. mała kiść winogron
  5. opakowanie serka  homogenizowanego

 

Sposób przygotowania:

Na początku rozpuszczamy galaretkę i wlewamy ja do dużego naczynia i odkładamy do lodówki. Jeżeli nie mamy ciasta to margarynę kroimy w kostkę, zgniatamy z pozostałymi składnikami ciasta.A  jeśli ciasto będzie zbyt sypkie, dodajemy do niego  1 – 2 łyżki wody. Tak przygotowane ciasto rozwałkowujemy i wykrajmy z niego talarki za pomocą szklanki. Ciasto układamy do foremek i pieczemy w 180C przez maksymalnie 15 minut. Aż ciasto się zarumieni. W tym czasie kroimy owoce i galaretkę jeżeli już stężała. Ciasto ostrożnie wyciągamy z foremek i zostawiamy na dosłownie minutę dwie. Gdy ostygnie nakładamy na nie ser homogenizowany, owoce i na wierzch galaretkę.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Skomentuj

