18-nastkowy tort

Ostatnio z kimś rozmawiałam o przemijaniu i takich tam sprawach i przypomniał mi się mój tort na 18. Wiem ,to było chen chen… bardzo dawno temu. Jednak reakcja mojego kolegi na niego mnie wprost rozbawiła i utkwiła w pamięci.

Postanowiłam wymyślić coś oryginalnego, wiec przybrałam swój tort płatkami…tulipanów. Na co mój kolega Yeży jako wielki smakosz od razu zabrał się za swój kawałek ciasta, tak szybko to zrobił ,że nie zdążyłam mu powiedzieć by nie jadł płatków , bo nie przygotowałam ich pod jedzenie. Zjadł i jeszcze żyje. A na koniec powiedział :

„Te płatki smakują jak szczypiorek…”

A zatem oto przepis na to dziwo 🙂

Składniki:

  1. 8 jajek
  2. 9 łyżek mąki pszennej
  3. 1 i 1/2  szklanki cukru pudru
  4. szczypta proszku do pieczenia
  5. konfitura malinowa
  6. serek Mascarpone
  7. 1/3 szklanki mleka
  8. Płatki tulipanów

Sposób przygotowania :

Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Żółtka ucierać z połową cukru, aż powstanie gęsta i puszysta piana. W drugiej misce ubijać białka, aż powstanie sztywna i błyszcząca piana. Połączyć ją z utartymi żółtkami a następnie bardzo delikatnie wymieszać drewnianą łyżką z przesianą mąką pszenną i proszkiem do pieczenia.Masę wyłożyć do przygotowanej formy i piec przez około 30 minut na złoty kolor. Zmiksować serek śmietankowy razem z mlekiem i cukrem. Ciasto przekroić poziomo na 2 części, dolną część posmarować konfiturą malinową i połową kremu. Przykryć drugą częścią ciasta i wysmarować je drugą połową kremu. Wstawić do lodówki. Przed samym podaniem udekorować tort płatkami._987557

Jedna uwaga do wpisu “18-nastkowy tort

Skomentuj

