Pomarańczowe słońce

Dzisiaj miałam ochotę trochę pobawić się w kuchni. Więc moja myszka przyniosła mi jakiś przepis na pomarańczowe  naleśniki. Powiem tak wyszły świetne. Widziałam już to na etapie smażenia, gdy moja Myszka tylko co chwilę wyciągała rączkę po kolejnego naleśnika.

 

Składniki:

Ciasto

  1. 250 ml mleka
  2. 1 jajko
  3. 110-120 g mąki pszennej
  4. 1 opakowanie cukru wanilinowego
  5. szczypta soli
  6. 2 łyżeczki skórki otartej z pomarańczy
  7. Około 5oml wody gazowanej

Sos pomarańczowy z filetami z pomarańczy :

  1.  3  pomarańcze
  2. 20g masła
  3. 35g cukru trzcinowego
  4. sok  z pomarańczy po ich wyfiletowaniu

Sposób przygotowania :
Za pomocą miksera miksujemy mleko z jajkiem, cukrem wanilinowym szczyptą soli, stopniowo dodajemy mąkę cały czas mieszając. Gdy ciasto będzie za gęste dodajemy do niego wodę gazowaną. Smażymy na rozgrzanej paleni cienkie naleśniki.  Lekko ostudzone naleśniki składamy a 4 części, w tzw. chusteczkę.
Sos pomarańczowy z filetami z pomarańczy . Pomarańcze filetujemy (wycinamy z nich segmenty, bez błonek).
Po wyfiletowaniu z pozostałej pomarańczy wyciskamy sok. Najtrudniejszy moment z dzisiejszego gotowania to zrobienie karmelu, należy wtedy nie odchodzić od patelni. Na rozgrzanej patelni karmelizujemy cukier z masłem – na suchej patelni rozpuszczamy cukier, a gdy się rozpuści, dodajemy masło i mieszamy aż do rozpuszczenia się. Na patelnię z gotowym karmelem kładziemy złożone w chusteczkę naleśniki i delikatnie je podsmażamy na karmelizowanym cukrze z masłem z obu stron. Gdy naleśniki są już podsmażone wlewamy na patelnię sok z pomarańczy. Całość smażymy przez 3-4 minuty na średnim ogniu, do momentu odparowania części soku. Do sosu na patelni dokładamy filety pomarańczy. Gorącymi filetami z pomarańczy dekorujemy naleśniki i polewamy gorącym sosem.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Skomentuj

