Ruskie

Potrzebne składniki:

Ciasto:

  1. pół kilo mąki pszennej
  2. żółtko
  3. płaska łyżka masła
  4. 230 ml ciepłej wody
  5. sól – około płaskiej łyżeczki

 

Farsz:

  1. kilogram ziemniaków
  2. pół kilo twarogu
  3. 2 średnie cebule
  4. sól, pieprz, majeranek

 

Sposób przygotowania:

Ziemniaki ugotowałam w osolonej wodzie, nastepnie  dokładnie rozgniotłam wraz z twarogiem. Cebulę drobno pokroiłam i zarumieniłam na patelni. Wymieszałam z twarogiem z ziemniakami. Przyprawiłam solą, pieprzem i majerankiem.
Do miski  wsypałam mąkę, sól, wbiłam żółtko i połączyłam składniki. Dodałam  ciepłą wodę i  mieszałam ciasto, żeby składniki dokładnie się połączyły. Zagniecione ciasto należy rozwałkować  cienko na blacie oprószonym mąką. Szklanką wykrawałam  krążki, nakładałam farsz, dokładnie sklejałam i wrzucałam partiami do gotującej się, osolonej wody.

 

2 uwagi do wpisu “Ruskie

Skomentuj

