Po prostu leczo

Dzisiaj postanowiłam postawić na prostotę i świeże warzywa.

Oto wszystkim znany przepis na la’leczo:

  1. 1 duża cukinia
  2. 3 pomidory
  3. 40 dg kiełbasy
  4. 2 cebule
  5. 3 ząbki czosnku
  6. 3 białe i 3 zielone papryki
  7. Sól, pieprz, papryka słodka, papryka ostra i czosnek granulowany.

Kiełbasę i cebulę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na patelni aż cebula nabrała złocistego koloru.

Odłożyłam patelnię z ognia i zajęłam się krojeniem kolejnych warzyw. Paprykę pokroiłam w dużą kostkę i wrzuciłam na patelnie. Wybrałam pomarańczową cukinię (aby moje leczo było kolorowe) ,którą następnie przekroiłam na pół i usunęłam miąższ z nasionami- gdyż może on dawać gorzki posmak.A następnie oczywiście pokroiłam w kostkę. Pomidory umyłam i przekroiłam na cztery ćwiartki i następnie odkroiłam miąższ.

Następnie pomidory pokroiłam w kostkę a miąższ zmiksowałam z czosnkiem, pieprzem, solą i papryką słodką i ostrą .

Pokrojone warzywa w kostkę wrzuciłam na patelnie i dusiłam bez zakrywania. Gdy większość wody odparowała dodałam zmiksowany miąższ z pomidorów i tak przygotowane danie dusiłam po pokrywką przez 45 minut.

4 uwagi do wpisu “Po prostu leczo

Skomentuj

