Czekoladowa rozkosz

Za pewne wiele osób pamięta zapach drożdżowego ciasta o poranku. Ja pamiętam zapach kruchych drożdżowych rogalików mojej babci, które robiła zawsze gdy przyjeżdżałam do niej z wizytą.

Także dzisiaj przedstawiam przepis mojej babci na takie pyszności.

Składniki, 24 rogaliki:

  1. 250 g mąki pszennej tortowej
  2. 1/2 kostki masła
  3. 1/4 szklanki ciepłego mleka
  4. 25g świeżych drożdży
  5. 1 jajko
  6. 2 łyżki cukru pudru

Miękkie masło rozcieram z przesianą mąką. Do kubka z ciepłym mlekiem dodaje drożdże i cukier, następnie mieszam aż drożdże się całkowicie rozpuszczą. Jajko ubijam z cukrem pudrem i dodaje je do mąki z masłem. Do tego wlewam drożdże.  Ciasto wyrabiam aż będzie gładkie i nie będzie się kleiło do rąk. Następnie przekładam je do miski i przykrywam ścierką i odstawiam do wyrośnięcia. Piekarnik włączam wcześniej na ok.200 stopni. Rozwałkowuje ciasto na 3 lub 4 placki. Każdy placek kroje na 8/10 trójkątów.Każdy trójkąt smaruje czekoladą i delikatnie zawijam od szerszego końca formując rogaliki. Układać na blaszce a następnie dla lepszego złotego koloru smaruje je białkiem kurzym . Piekę przez 25 minut aż do uzyskania pięknego złocistego koloru.

Skomentuj

